آقا طیب

اینجا فکرهای بلندم را می نویسم

آقا طیب

اینجا فکرهای بلندم را می نویسم

وصیتنامه

در مقدمه کتاب یوزپلنگانی که با من دویده اند چند خط نوشته ی ناب از مرحوم بیژن نجدی آمده(و عنوان کتاب هم از همین نوشته برداشت شده) که به نوعی وصیت نامه شاعرانه ایشان است و برای من همیشه تازه و دلچسب ،گاهی مزمزه اش می کنم:


نیمی از سنگها، صخره ها، کوهستان را گذاشته ام

با دره هایش، پیاله های شیر
به خاطر پسرم
نیم دگر کوهستان، وقف باران است.

دریایی آبی و آرام را

با فانوس روشن دریایی
می بخشم به همسرم.

شب های دریا را

بی آرام، بی آبی
با دلشوره های فانوس دریایی
به دوستان دور دوران سربازی
که حالا پیر شده اند.

رودخانه که می گذرد زیر پل

مال تو
دختر پوست کشیده من بر استخوان بلور
که آب
پیراهنت شود تمام تابستان
هر مزرعه و درخت
کشتزار و علف را
به کویر بدهید، ششدانگ
به دانه های شن، زیر آفتاب
از صدای سه تار من
سبز سبز پاره های موسیقی
که ریخته ام در شیشه های گلاب و گذاشته ام
روی رف
یک سهم به مثنوی مولانا
دو سهم به « نی » بدهید
و می بخشم به پرندگان
رنگها، کاشی ها، گنبدها
به "یوزپلنگانی که با من دویده اند"غار و قندیل های آهک و تنهایی
و بوی باغچه را
به فصل هایی که می آیند
بعد از من ....

 

نظرات 7 + ارسال نظر
hamed چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.pdfberoz.blogsky.com

سلام دوست من.
من برای تبادل لینک مزاحمت شدم.خواستم اگه دوست داشته باشی با هم تبادل لینک داشته باشیم.پس اگه موافقی منو با آدرس زیر و عنوان دانلود به روزترین پی دی اف ها لینک کن و آدرستو تو قسمت نظرات وبلاگم بذار تا منم لینک کنم به شما .
من هر روز به دوستام سر میزنم.
باتشکر
www.pdfberoz.blogsky.com

سارا چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ب.ظ http://sazesara.blogfa.com/

سلام

حظ میبرم از این نوشته... حظ...
و این نوشته ی پشت جلد همان کتاب:

"دفتر خاطرات"

بیست و چهارم پاییز:

دیروز به دنیا آمدم
عاشق شدم، دیروز
و دیروز بود
که من مُردم

بیست و پنجم پاییز:

امروز، زاده شدم
ظهر، عاشق خواهم شد
و غروب خواهم مُرد تا...

بیست و ششم پاییز:

که در من زاده شوی،
با تو هستم عشق پاییزی عشاق
و... آنگاه
هرگز پاییز نخواهد شد...

"بیژن نجدی" انسان زیبایی بود... روحش شاد...

باغبان چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:34 ب.ظ http://laleabbasi.blogfa.com

خیلی لطیف و زیبا بود ولی همه حواس منو اون جمله گوشه وبلاگ به خودش مشغول کرد.
"در من همیشه یک نفر از من مسافر است"

تیراژه پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ق.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

"و بوی باغچه را
به فصل هایی که می آیند
بعد از من..."

چقدر شیرین..شاعرها گستاخی نکرده اند اگر ادعای خدایی بکنند..


سلام آقا طیب خوب ِ شاعرانه ها و عاشقانه هایی که هنوز مثل نسیم..
"با نسیم باروری که از سمت بهاری موهایت می وزد و من را مثل درختان زیتون منجیل در رکوعی ابدی می کشاند همراه تمامی برگهایی که در آفتاب چشم هات برق می زنند برای منی که دنیا را از چشم تو می بینم ،گاه بودنت زیباست شهر .و شعر .و موسیقی .و پاییز .و گل .و کودک .و پرنده .من همه زیبایی های جهان را از چشم تو می بینم "
آقا طیب..هفتم مهر 1390.

انجمن فرهنگی وبلاگ گروهی کارخوب سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:16 ق.ظ http://kare-khoob.blogfa.com/post/138

سلام دوستِ عزیز

وبلاگ گروهی کارخوب برای انجمن های مختلفش اقدام به عضوگیری کرده ، شما میتونید منت سرِ ما نهاده و با کیلیک روی آدرسی که ارائه شده از مفاد انجمنِ فرهنگی اجتماعی آگاهی یافته و عضوِ انجمنِ ما بشید

دل آرام یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com

حقیقتا دلچسب بود
ممنون برای این انتخاب که ما رو درش شریک کردید.

مینا چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:33 ب.ظ

با یوزپلنگی همه‌ی راه دویدم
شاید که منم یوزپلنگم خبرم نیست!

مینا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد